Targi Caravaningowe 2024 w Poznaniu to wyjątkowe wydarzenie, które przyciągnęło fanów podróży na kółkach z całej Polski. W tym artykule podzielimy się naszymi ogólnymi wrażeniami z hal wystawowych, nowinek technologicznych i atmosfery towarzyszącej wydarzeniu. Dla tych, którzy chcą zagłębić się w szczegóły, przygotowaliśmy serię artykułów, w której omówimy m.in.:
- 01 Strefa Vanlife i Retro – minimalizm i życie w vanie – sprawdź tutaj.
- 02 Zlot Przystanek_targi – podróże retro i społeczność caravaningowa – sprawdź tutaj.
- 03 Bagażniki dachowe do spania – wady i zalety tego rozwiązania – sprawdź tutaj.
- 04 Foto i Video relacja – sprawdź tutaj.
Caravans Salon
Poznań
nieustanne dążenie do wolności
Co warto było zobaczyć?
Targi Caravaningowe w Poznaniu to prawdziwa mekka dla każdego, kto kocha podróże na czterech kółkach. Na własne oczy widzieliśmy ponad 500 pojazdów turystycznych, od kamperów pełnych luksusu, gdzie można poczuć się jak w hotelu pięciogwiazdkowym, po minimalistyczne przyczepy, które tylko czekają na śmiałków gotowych na prawdziwą przygodę. Oczywiście, nie mogło zabraknąć także wszelkich technicznych cudów: systemy solarne, przenośne kuchnie i gadżety caravaningowe – raj dla fanów nowych technologii!
Szczerze mówiąc, zawsze zachwycam się tym, jak caravaning łączy ludzi. Na targach czuć było prawdziwą wspólnotę, gdzie każdy miał swoje historie z podróży, patenty na przeróbki i tajemnicze rady, jak najlepiej spędzić czas w drodze. Chociaż muszę przyznać, że niektóre z tych gadżetów caravaningowych były bardziej futurystyczne niż praktyczne, to na pewno znajdą swoich miłośników wśród bardziej odważnych caravaningowców!
Polowanie na idealną zabudowę do naszego campera
Naszym głównym celem na targach było znalezienie zabudowy, która będzie odpowiadać nie tylko naszym potrzebom, ale i filozofii minimalizmu. Tak, szukamy czegoś funkcjonalnego, co nie zamieni naszego vana w kuchnię na kółkach. Mamy dość wyrafinowane oczekiwania – mnóstwo schowków i przestrzeni na rzeczy, ale absolutnie żadnego działu kuchennego. My potrzebujemy miejsca z wodą tylko do tego, by umyć ręce czy kubek po kawie. Idealna zabudowa powinna być rozkładana i składana, elastyczna niczym origami, dopasowująca się do naszego wnętrza.
Nasze auto ma układ 2-2-2, czyli sześć foteli w trzech rzędach. Pierwszy rząd to oczywiście kierowca i pasażer – a tu dodaliśmy obrotnicę do fotela pasażera, co pozwala nam stworzyć praktyczną przestrzeń do siedzenia i relaksu. W tylnych rzędach mamy jednak pewną zagwozdkę – chcemy zachować dwa fotele obok siebie albo jeden za drugim, w zależności od tego, jak będzie rozkładało się łóżko.
Tak, dokładnie – łóżko. To kluczowy element, bo ma rozkładać się na fotele w sposób przemyślany i nieskomplikowany. Poszukujemy zabudowy, która pozwoli nam w pełni wykorzystać każdy centymetr wnętrza. Nasz van to nasz dom na kółkach, więc musi być praktyczny, a jednocześnie komfortowy. Czyż nie brzmi to jak wyzwanie, które tylko najlepsi producenci mogą podjąć?
poznań
zapraszamy na YouTube na video relację z targów
Przystanek Zlot – Społeczność caravaningowa w jednym miejscu
Podczas Przystanku Zlot, odbywającego się w ramach Caravans Salon 2024, każdy uczestnik mógł wybrać spośród różnych stref parkingowych. Najbardziej prestiżowa lokalizacja to Plac Świętego Marka, znajdujący się tuż przy głównych halach targowych. To idealne miejsce dla tych, którzy chcieli być w centrum wydarzeń.
Bagażniki dachowe jako alternatywa zabudowy do vana
Podczas targów przyglądaliśmy się również bagażnikom dachowym do spania, które mogą być świetną alternatywą dla klasycznej zabudowy. Te konstrukcje montowane na dachu samochodu oferują dodatkowe miejsce do spania, co jest szczególnie przydatne w przypadku małych vanów, gdzie przestrzeń wewnętrzna bywa ograniczona.
Zalety takiego rozwiązania to przede wszystkim oszczędność miejsca w środku pojazdu, możliwość szybkiego montażu i demontażu oraz większa przestrzeń do przechowywania wewnątrz vana. Ponadto, bagażniki dachowe zapewniają wygodne, podwyższone miejsce do spania, co może być atutem w deszczowe noce lub na nierównym terenie.
Jednak nie brakuje także wad. Montaż bagażnika dachowego wpływa na aerodynamikę pojazdu, co może zwiększyć zużycie paliwa. Dodatkowo, rozkładanie i składanie bagażnika wymaga nieco czasu i może być problematyczne w nocy lub podczas złych warunków pogodowych. Ostatnią kwestią jest konieczność dostępu do dachu, co może być wyzwaniem, zwłaszcza jeśli w pojeździe brakuje wbudowanej drabinki.